airon1970 ha scritto:
Hanry scusami ho tralasciato qualcosa.................dovrebbe essere la "rainbow warrior 2°"
Ora la risposta è completa ed esatta. La nave n° 38 è tua.
La Rainbow Warrior II è una goletta a tre alberi di proprietà dell'associazione ambientalista Greenpeace. Fu costruita dallo scafo della nave da pesca d'altura Grampian Fame, che era stata costruita a Selby, North Yorkshire e varato nel 1957. In origine era lunga 44 metri ed alimentata a vapore, ma è stato estesa a 55,2 m nel 1966. Greenpeace ha dotato la nuova nave di tre alberi, un nuovo motore e una serie di sistemi a basso impatto ambientale per la gestione dei rifiuti, riscaldamento e acqua calda. È stata ufficialmente varata ad Amburgo il 10 luglio 1989, il quarto anniversario dell'affondamento da parte dei servizi segreti francesi del suo predecessore, l'originale Rainbow Warrior. La nave opera attualmente a sostegno delle azioni di protesta dell'organizzazione in tutto il mondo.
Cordiali saluti, Henry.
L'immagine che segue si riferisce al nuovo Warrior III che è in completamento in Germania e verrà varato questo autunno.
The Rainbow Warrior III will be a purpose-built motor-assisted sailing yacht owned and operated by Greenpeace and intended for use in their activities such as environmental protests and scientific excursions. It is to set sail in 2011, and was ordered to replace the Rainbow Warrior II after further upgrades and maintenance of the older ship had been shown to be impractical.
The vessel will be the first Rainbow Warrior that is not converted from another vessel. It is being built in Germany, with the intention to both provide state of the art facilities for the group's use, including advanced communications equipment, and also produce one of the greenest ships afloat. Partly this is to be achieved by a substantial reliance on sails as propulsion, with the engine projected to be needed only for 10% or less of the time.
Two 50-metre masts will carry 1,200 sq m of sail and the engine is described as a "state-of-the-art hybrid". All materials, from the paintwork to the insulation, have been chosen with a view to sustainability, and each component has been supplied with transparent ethical sourcing.
The boat is due to be afloat in time for 10 July 2011, the 26th anniversary of the bombing of the first Rainbow Warrior in Auckland Harbour by the French secret service.